Газові пружини багажника та капота в автомобілі.

    Рано чи пізно автовласники стикаються із необхідністю заміни газових пружин кришки багажника чи капота. Як і будь-які запчастини, газові упори зношуються. Крім незручності, несправна газова пружина може спровокувати падіння капота або багажника.

     Газова пружина (газовий упор) – пневмогідравлічний елемент. Основні частини пружини – це герметичний циліндр, поршневий шток з поршнем, масло, ущільнювачі. Газова пружина наповнюється стисненим азотом, який діє з рівнозначною силою на поршень штока, площа поршня з різних кінців неоднакова, з боку штока більше – тим самим створюється зусилля, що штовхає. Також поршень оберігає шток від перекосу і гарантує властивості пружини, що амортизують. Ущільнювачі запобігають витоку азоту та забезпечують герметичне переміщення штока. Подібні конструкції можна зустріти і в побуті – наприклад, в офісних кріслах використовують систему «газ-ліфт», яка є газовою пружиною.

     Зношується пружина здебільшого через перепади температур. При зниженні температури кожні 10С пружина втрачає 3,5% зусилля. Періодично перевіряйте працездатність упору, особливо актуальна ця порада перед початком холодів.

     Міняти пружини варто парами. Вага капота або багажника розрахована на рівномірне навантаження між двома пружинами, тому якщо одна пружина працює некоректно, то друга буде змушена приймати на себе велике навантаження, ніж те, під яке воно було спроектовано.

     Безумовно, якість пружини, а отже, і її довговічність залежить багато в чому від матеріалів, з яких вона зроблена.  Щоб газ не витікав, пружина має бути герметичною, інакше підйомні якості пружини погіршуються. Сальники з малоякісної сировини зношуватимуться і старітимуть швидше, що може порушити герметизацію та призвести до витоку азоту.

     На тривалість експлуатації також впливає правильна установка: вона повинна бути закріплена таким чином, щоб виключити щонайменше максимально знизити вібрації та поперечні навантаження.